Ads 468x60px

Featured Posts

Latest Offers !

Rapidgator.net

Tuesday, July 28, 2015

:: Muhyiddin Digugurkan ::


Khabarnya Tan Sri Muhyiddin Yassin digugurkan daripada jawatan TPM. Dato Seri Ahmad Zahid Hamidi pula dikhabarkan menggantikan jawatan TPM itu. Hal ini berlaku selepas rombakan kabinet dibuat dan pengumuman oleh PM sendiri di pejabatnya di Putrajaya. Baca berita penuh menarik ini di sini.
Malaysia Web Hosting

:: Jaga-Jaga Raya ::

Sempena musim perayaan Aidilfitri ini marilah sama-sama kita beringat perihal keselamatan diri kita. Bagi yang selalu memandu, pandulah dengan berhemah. Jangan pentingkan diri sendiri dan ingatlah orang yang tersayang.
 
Pandu Cermat from Wong Loro Production on Vimeo.
Pandulah dengan berhemah di musim perayaan.
Malaysia Web Hosting

Tuesday, June 16, 2015

:: Orang Muda vs Orang Tua ::

Baru ni pi Terengganu..
Ada urusan keje kat sane lah..
Patut ahad off day terpaksa on..

Pegilah naik bas Sani..
Pergh die punye kebas habis satu badan..
Hanye Tuhan yang tahu..

Sesampainye kat sane amek Teksi untuk ke tempat destinasi seterusnya..
Pak Cik Teksi pun mula lah bercerite..
Konklusinye bagi aku die pro kerajaang..

Mane xnye, cite pasal jalan jem..
Orang ni da tahu berenti bahu jalan salah dok buat gak..
Bile kene saman kene kunci tayar mula cakap 'pok jib' dah xde duit walhal penguatkuase bawah kerajaan negeri..

Kalu xbuat salah xde kene samang..
Diorang buat keje..
Xkan nak makang gaji bute..

Ibarat mencuri duit lah bile dok buat kije..
Baik g mencuri menyamun je..
Dapat banyok pitih lagi dok..

Ok pendek cite balik lah malam tu naek lagi bas Sani..
Sampai di rnr gambang rehat la jap bas berhenti..
Jadi pakat turunlah kami..

Sembang lagi dengan pokcik2 ganu..
Beselah cume diorang kali ni puak pembangkang..
Cerite pung pang pung pang..

Aku pun pilih dok tengah..
Sebab 2-2 side ade betul ade salah..
So mane yang baik jadikan teladan lah..

Baik org muda atau orang tue..
Kite ni hidup xlame..
Kebaikan tu diserap untuk anak cucu kite hendaknye..
Malaysia Web Hosting